LVM – ML 706 LI3 sisämoottori
LVM ML 706 LI3 sisämoottori yhdistää modernin common-rail-ruiskutuksen, turboahdon ja välijäähdytyksen erillisillä jäähdytyspiireillä. Rakenne on suunniteltu luotettavaksi, huollettavaksi ja suorituskykyiseksi niin huvi- kuin vaativammassakin veneilykäytössä. ML 706 LI3 soveltuu erinomaisesti veneisiin, joissa vaaditaan tasapainoa tehon ja polttoainetalouden välillä. Sen rakenne on suunniteltu kestämään vaativaa käyttöä ja huollettavuus on huomioitu suunnitteluvaiheessa. Moottori tarjoaa 270 hv tehoa ja korkean väännön uuden sukupolven rakenteella. Moottori täyttää RCD2 päästömääräykset ja on erinomainen valinta paitsi uusiin veneisiin, myös vaihtomoottoriksi korvaamaan esimerkiksi Cummins Mercruiser Dieselin (CMD), Volvon ja Yanmarin moottoreita. LVM:n ML 706 -moottorilla voi korvata muun muassa seuraavia Volvon ja Yanmarin moottoreita: Volvo D6, Volvo D4, Volvo KAD300, Volvo KAD42, Volvo KAD43, Volvo KAD44 ja Yanmar 6LPA. Lisäksi ML 706 moottori on identtinen QSD4.2 moottorin kanssa, tehden moottorin vaihdosta erittäin helppoa.
Tekniset ominaisuudet:
| Ominaisuus | Arvo |
| Malli | ML 706 LI3 |
| Maksimiteho | 198 kW / 270 hv @ 3800 rpm |
| Maksimivääntö | 500 Nm @ 2600 rpm |
| Sylinteriluku / sykli | 6 syl., 4-tahti diesel |
| Iskutilavuus | 4 164 cm³ |
| Sylinterin halkaisija × iskun pituus | 94 × 100 mm |
| Ahtaminen | Turbo + välijäähdytin |
| Ruiskutusjärjestelmä | Common rail, elektronisesti ohjattu |
| Jäähdytysjärjestelmä | Erilliset makeavesi- ja merivesipiirit, irrotettava putkisto huoltoihin |
| Päästöt / standardit | RCD2 |
| Mitat (K × L × S) | 806 × 1188 × 762 mm |
| Kuivapaino | 460 kg |
TEHO:

Mittakuva:

Tutustu Mercruiser-moottoreiden ristiviitteisiin täällä.
Saatavissa myös mm. seuraavat lisävarusteet:
- Kaukohallintalaitteet
- Vetolaitteen asennussarja
- Merivaihteelle tarkoitetut adapterit
- Joustava vetolevy
- Sähkösarjat toiselle ohjauspisteelle
Ota yhteyttä myyntiin ja kysy lisää!
| ML 706 vs. Volvo Penta KAD / D4 / D6 | |||||
| Ominaisuus | ML 706 | Volvo Penta KAD 300 | Volvo KAD42, 43, 44 | Volvo Penta D4 | Volvo Penta D6 |
| Rakenne | R6, common-rail, turbo | R6, mekaaninen ahdin + turbo | R6, mekaaninen ahdin + turbo | R4, common-rail, turbo | R6, common-rail, turbo |
| Iskutilavuus | 4,2 L | 3,6 L | 3,6 L | 3,7 L | 5,5 L |
| Tehoalue (hv) | 270 – 350 | 285 | 230-270 | 260 – 300 | 310 – 350 |
| Vääntömomentti (Nm) | 670 – 700 | ~560 | 500-580 | 600 – 700 | 800 – 900 |
| Kierrosalue (rpm) | 3800 | 3900 | 3900 | 3500 | 3500 |
| Paino (täydellinen) | ~460 kg | ~530 kg | 480-500 | ~480 kg | ~630 kg |
| Polttoainejärjestelmä | Common-rail, Bosch EDC. Mekaaninen ohjaus | Mekaaninen, elektroninen ohjaus | Mekaaninen | Common-rail (EVC) | Common-rail (EVC) |
| Tyypillinen veneen koko | 25 – 40 jalkaa | 28 – 35 jalkaa | 25-32 jalkaa | 25 – 38 jalkaa | 32 – 40 jalkaa |
| Ominaisuus | ML 706 | Yanmar 6LPA-STP2 |
| Rakenne | R6, common-rail, turbo | R6, mekaaninen ruiskutus, turbo |
| Iskutilavuus | 4,2 l | 4,164 l |
| Tehoalue (hv) | 270 – 350 | 315 |
| Vääntömomentti (Nm) | 670 – 700 | 700 |
| Kierrosalue (rpm) | 3800 | 3800 |
| Paino (täydellinen) | ~460 kg | ~420 kg |
| Polttoainejärjestelmä | Common-rail, Bosch EDC. Mekaaninen ohjaus | Mekaaninen syöttö ja ohjaus |
| Tyypillinen veneen koko | 25 – 40 jalkaa | 26-36 jalkaa |
Lisäkuvat
Myynti
Petri Flinkman
Osastopäällikkö I Myynti
Cummins , Marine, Onan generaattorit