Toni Mäkelä lupaa nopeaa toimintaa

Kun Machinerylle tulee kysely metallintyöstökoneen varaosista, varaosapäällikkö Toni Mäkelä on useimmiten se henkilö, joka ensimmäisenä vastaa viestiin tai puheluun.
mäkelä

Teksti Päivi Stenroos
Kuvat Ari Mäkelä

Mäkelä arvostaa ripeää toimintaa.
”Käytännössä hoidan oman hommani niin, että jokainen päivän aikana tullut kysely ja tarjouspyyntö lähtee eteenpäin vielä samana päivänä”, Mäkelä kertoo.

Mäkelä on ollut Machinerylla kolmisen vuotta, ja tänä aikana varaosapalvelua on kehitetty nopeaan reagointiin ja katkottomaan toimintaan. Varaosatiimi lupaa nyt vastauksen kaikkiin varaosakyselyihin 24 tunnin aikana.
”Nopeuden korostamiseen on tietysti selvä syy: asiakkaan kone seisoo, kunnes uusi osa saadaan”, Mäkelä sanoo.

Varaosapäällikkö Mäkelä viettää suuren osan työajastaan tietokoneen äärellä, sillä tieto ja viestit liikkuvat sähköisesti. Koneistajataustasta on nykyisessä työssä selvästi hyötyä.
”Olin koneistajana kymmenkunta vuotta, ja kyllähän sen jälkeen tietää, mitä koneilla tehdään ja miten”, Mäkelä naurahtaa.

Sen jälkeen Mäkelä on kartuttanut ammattitaitoaan koneautomaatioinsinöörin amk-tutkinnolla ja alan myyntitöissä. Varaosapalvelussa monipuolinen kokemus on hyvässä käytössä, ja joka päivä oppii vielä jotain uutta.
”Esimerkiksi yksittäisten koneiden tuntemusta voi parantaa koko ajan”, Mäkelä toteaa.

Mäkelän tiimi toimittaa kaikkien Machineryn edustamien työstökonemerkkien varaosia sekä loppuasiakkaille että talon omalle huollolle ja myynnille.
”Paras palkinto työstä on se, kun ongelmat ratkeavat, kaikki menee suunnitellusti ja asiakas on tyytyväinen”, Mäkelä toteaa.